- Japán útibeszámoló – 18 napos körút vonattal, autóval, hajóval
- Oszaka – Japán körút (1. nap)
- Kiotó és környéke látnivalók 3 nap alatt
- Nara az őzek városa – Japán körút 5. nap
- Koyasan kolostorszállás és az Okunoin temető – Japán 6. nap
- Naruto örvényei és az Iya-völgy függőhídja – Japán roadtrip 7. nap
- Naoshima művész-sziget – Japán 8. nap
- Kurashiki – Japán Velencéje
- Japán vonattal – 285 km/h-val a Shinkansen szuperexpressz fedélzetén
- Nikko és környéke látnivalók
- Kobe marha steak teszt @ Ginza Gyu-an, Tokió
- Tokió top látnivalók 4-5 nap alatt
A cél Kiotó volt, de a közelben csak Oszakának van nemzetközi repülőtere, de a két város gyakorlatilag egymásba épült. Japán rendkívül sűrűn lakott és a legkisebb földdarab, telek is rendkívüli érték, így a Kansai reptérnek egy 4×1 km méretű mesterséges szigetet építettek az oszakai öbölben, melyet egy 3 km hosszú híd kapcsol össze a szárazfölddel. A reptérről egy európai viszonylatban sem túl gyors, inkább HÉV-szerű vonattal 45 perc alatt, 920 yenért (kb. 2400 Ft) juthatunk be Oszaka egyik központjába a Namba állomáshoz.
Szállást Oszaka bulinegyedében a neon reklám árban úszó Dotonbori kerületben foglaltunk. Elsőre nem akartunk kockáztatni, illetve szerettünk volna egy jót aludni, így a 3***-os Ibis Style hotelt választottuk (kb.31-39e Ft/éj/szoba reggelivel). Itt szembesültünk először azzal, hogy egy négycsillagos szálloda szobája is éppen csak akkora (15 m2), hogy a földre helyezett bőröndünket éppen hogy ki tudjuk nyitni, de ha már ki szeretnénk menni a fürdőbe, akkor azt csak úgy tudjuk megtenni ha belépünk a bőröndbe. És ez nagyjából a harmadik legnagyobb szoba volt, amiben a Japán út során aludtunk.
Sukiya – gyudon étterem
Mivel iszonyat éhesek voltunk, így nem álltunk neki felderíteni, hanem körülbelül beültünk az első helyre. Első japán étkezésünkkor a félgyors étterem Sukiya lánc egy Gyudon éttermébe tévedtünk, ahol rögtön meg is dőlt a japán drága mítosz, hiszen 750 yenért (kb.1800 Ft) tolhattunk be egy XL méretű rizses, marhahúsos menüt, amiben az M-es adag csak fele ennyibe került. Semmi kulináris csoda, de a gyorsétterem kategóriájú helyhez, árhoz képest teljesen rendben volt.
Oszakai kastély
Az 1583-ban épült oszakai kastély nem csak a város, hanem egész Japán egyik legismertebb épülete. A vizesárokkal és masszív falakkal bevédett 15 hektáros területen összesen 13 épület található. Sötétedés előtt még sikerült odaérni és parkba bejutva legalább kívülről megnézni. Szintén a kastély falain belül található egy Dojo, ahol éppen egy Kendo edzésre lehetett belesni. A kastéllyal egyébként kis túlzással ki is merül a kulturális látnivalók sora Oszakában.
Dotonbori
A templomokkal, kulturális értékekkel, történelmi nevezetességekkel tömött szomszédos Kiótóval ellentétben Oszaka sokkal inkább a neonfényeiről híres. A nagyvárosi dzsumbuj ütőere Dotonbori. Eredetileg színháznegyed, ma sokkal inkább az éjszakai élet központja. A 17. században két kereskedő egy csatornával kötötte össze a város két folyóját a könnyebb áruszállítás érdekében, most ez a csatorna szeli át a villódzó negyedet. Így Dotombori fő látványossága (a kanális mellett) mi is lehetne más, mint az egyik neon-reklám, a Glico cukorka épületfal méretű hirdetése, ami 1935 óta áll ugyanazon a helyen. A negyed tele van vendéglátóhelyekkel, kezdve a méregdrága Kobe marhát kínáló éttermektől, a pici streetfood standokig. A csatornán pedig beerbike helyett hajókon úsznak el mellettünk a legénybúcsús vagy céges bulis társaságok. Bazári, de valahol érdekes az egész, kultúrsokk, mélyütés az első nap.
Yakiniku grill
Vacsora hely keresésre már több időt szántunk, így sikerült egy kicsi, de remek yakiniku étterembe betévedni. Nagyon leegyszerűsítve a yakiniku a japán grill, ahol a pultnál ülő vendégek, a pultba épített faszenes vagy gázos grillen süthetik meg maguknak a nyersen felszolgált és apró darabokra vágott (hogy kés nélkül pálcikával is ehető legyen) marhahús darabokat. Elég erős árskálán különböző kategóriákból válogathatunk. Alsó-középkategóriás, de szép márványos mintázatú hátszínszeleteket rendelünk. A köret kimerül a párolt rizsben, a következő 18 nap 30+ étkezése alkalmával mindig rizs lesz a köret. Sőt, reggelire is rizs.
Kiotó
Oszakára egyetlen délután + estét szántunk és elégnek is bizonyult. Másnap reggel a Namba-ról átmetrózunk a Umeda pályaudvarra (itt található Oszaka egyik ikonikus toronyháza az Umeda Sky building), innét pedig sima, lassú, HÉV-szerű vonattal (JR Tokaido-Sanyo Line) egy szuperolcsó 560 yenes (1300 Ft-os jeggyel) átvonatoztunk az igazi Japánba, a hajdani császári fővárosba Kiotóba (kb. 50km / 53 perc).