- Japán útibeszámoló – 18 napos körút vonattal, autóval, hajóval
- Oszaka – Japán körút (1. nap)
- Kiotó és környéke látnivalók 3 nap alatt
- Nara az őzek városa – Japán körút 5. nap
- Koyasan kolostorszállás és az Okunoin temető – Japán 6. nap
- Naruto örvényei és az Iya-völgy függőhídja – Japán roadtrip 7. nap
- Naoshima művész-sziget – Japán 8. nap
- Kurashiki – Japán Velencéje
- Japán vonattal – 285 km/h-val a Shinkansen szuperexpressz fedélzetén
- Nikko és környéke látnivalók
- Kobe marha steak teszt @ Ginza Gyu-an, Tokió
- Tokió top látnivalók 4-5 nap alatt
Japán, a felkelő nap rendkívül változatos, izgalmas és egyedi kultúrával átitatott országa, ahol a tradíció és hitech jól megfér egymás mellett. Van itt minden: ősi templomok, szentélyek, apró faházak és üveg/beton felhőkarcolók, égig-érő bambuszerdő, 20 méteres hó, ütős szaké, torii kapuk, tökéletesre gereblyézett zen kertek, extrém kortárs művészet, sushi, kobe marha, méregdrága tonhalak, szupergyors és még pontosabb vonatok, 600 köbcentis Kei autók, 1000 lóerős Nissan GTR-ek, emberi erővel húzott riksa, gőzölgő onsenek, teaházak, wc-papucs, kapszulahotelek és a végzetes mocsi.
De a japán karakterek is legalább ennyi meglepetést és ellentmondást tartogatnak. Élnek itt monkok, kimonóba öltözött gésák, Marlboro-t szívó részegen hazafelé tántorgó vagy éppen pénznyelő automatát rángató öltönyös üzletemberek, két mázsa feletti sumosok, cosplaynek hódoló iskoláslányok, a tömött metrón utazó szájmaszkos ingázók, az örök élet titkát ismerő vagy csak matcha teát szürcsölgető 100 év feletti fiatalos öregek, a múltból pedig néha bevillannak a jakuzák, a ninják vagy éppen a szamurájok.
A fentiek miatt Japán már régóta szerepel a listán, és tavaly végre a szigetországot is lekaparhattuk a térképről, azaz csak egy kis részét, mert Japánra legalább 6 hét kell, de reméljük még visszatérünk.
Valaki a spontaneitásra esküszik, én viszont szeretem túlszervezni az utakat, a szabinapok és pénz által behatárolt időkeretet maximálisan kihasználni, minél több látnivalót beiktatni, persze azért néha jó megállni és élvezni a pillanatot. Fokozottan igaz ez olyan országok esetében, ahova lehet életében csak egyszer jut el az ember. Ha október 23. és november 1. is kedd-re vagy csütörtökre esnek, akkor ebben az időszakban 6 munkanapnyi szabadsággal 16 napra utazhatunk el. Mi ezt még megtoldottuk kettővel, így lett 18 napos a Japán körút.
Ebben az időszakban két esemény is volt Japánban, amit szerettünk volna mindenképpen megnézni: az egyik a Jidai Matsuri fesztivál (okt.22 @ Kiotó), a másik pedig a két évente megrendezésre kerülő Tokyo Motorshow (2017.okt.27-nov.5.). Ebből következett, hogy Kiotóban kell kezdenünk, Tokiót pedig a végére hagyjuk és spórolunk egy napot és egy vonatjegyet azzal (bár van bérlet is => JR Pass), hogy rögtön Kiotóba (Kansai Oszaka reptér) érkezünk és majd Tokióból repülünk haza. A két nagy város közé pedig szerettem volna minél változatosabb útitervet, látnivalókat beiktatni. Nagyvárosok és a hitech mellett a vidéki Japánnak, természetnek, túrázásnak is helyet szorítani, a top 10 turistás hely mellett eldugottabb helyekre is eljutni, monkoknál hegyi kolostorban megszállni, autót bérelni, hajózni és persze gyorsvasúttal csapatni.
A japán körút betervezett állomásai:
0. nap Budapest – Helsinki – Oszaka
1. nap Oszaka (1 éj)
2-4. nap Kiotó (3 éj)
5. nap Nara – Koyasan
6. nap Koyasan (Kolostor-szállás a szent hegyen) (2 éj)
7. nap utazás, Tokushima (Naruto híd, Iya völgy) (1 éj)
8. nap Naoshima művész-sziget komppal (Kurashiki – 1 éj)
9. nap Kurashiki + utazás északra Shikanzennel (1 éj)
10-11. nap Nikko (2 éj)
12-16. nap Tokió (5 éj)
17. nap Tokió – Helsinki – Budapest
+ bónusz zárófejezet: Japán érdekességek, kisokos, praktikus információk (pénz, bankkártya, utazás, autóbérlés, vonat, szállások, szokások, etikett, kaja, internet, időjárás, mikor menjünk stb.)
Térkép
A fenti bő két hetes Japán körút térképen. Narancssárgával az autóval megtett utak, sötétkékkel a komp, feketével a vonat, világoskékkel pedig a repülős érkezés illetve hazaindulás. Kiemelve a legfontosabb mérföldkövek, városok, megállók, mellette szürke körben pedig az adott helyen eltöltött éjszakék száma.
Repülőjegy Japánba
Mehetünk ugyan a transzszibériai expresszel, majd hajóval, ahogy Badár Sándor Jappán című könyvében, de ha nincs 1 hónapunk inkább repüljünk. Nézzük mik az opciók, legnépszerűbb útvonalak, legolcsóbb-legdrágább időszakok.
Ha időben (min. 3, de inkább 4-6 hónappal az utazás előtt) és nem csúcsszezonra (pl. cseresznyefavirágzás) foglalunk, akkor jelenleg (2019) egy 150e Ft alatti oda-vissza jegy, ami jó fogásnak mondható. Ráadásul ehhez már nem jön hozzá semmiféle fapadosokon megszokott alattomos extra költség, benne van egy 23 kg-os feladós és egy 10 kg-os carry-on poggyász is. Ha bevállalunk egy több mint 24 órás 2 átszállásos utat, akkor AirChina-val Pekingen keresztül 130.000 Ft-ból is megjárhatjuk az oda-vissza utat.
Kényelmesen és kiemelkedően jó légitársaságokkal (Emirates, Qatar Airways) utazhatunk még Dubai-on vagy Doha-n keresztül, ahol meg is állhatunk pár napra körbenézni. Ez utóbbi útvonal sem rövid legalább 17-19 óra utazást jelent. Mi nem a legolcsóbb, hanem a legrövidebb (időben és km-ben is), leggyorsabb verziót választottuk, Finnair-rel repültünk, így a 2 órás Helsinki layovert is beleértve a budapesti felszállást követően alig 14 órán belül az oszakai Kansai reptéren (KIX) landoltunk.
A legrövidebb repülőút azért tartogatott némi izgalmat, amire már csak a foglalás után gondoltam. Ugyanis, ha Helsinkit és Oszakát összekötjük egy képzeletbeli vonallal, akkor az bizony keresztülszeli Észak Korea légterét. Az utazásunk előtt pedig Trump és a Kedves Vezető közötti – kinek van nagyobb atombombája – konfliktus meglehetősen kiéleződött és akár még az is elképzelhető volt, hogy az egyik durcás napközis rátenyerel a nagy piros gombra. Ha én nem is, de a Finnair szerencsére gondolt erre az eshetőségre is, így Flightradaron utólag visszanézve látszik, hogy a gép tett egy szép vargabetűt és kikerülte a no-go zónát.
Folyt. köv: 0. nap érkezés Oszakába