Nemrég adták át a japán Narita nemzetközi repülőtér legújabb 3-as terminálját, mely elsősorban a fapados járatok kiszolgálására készült. Éppen ezért magát a terminál tervezését és kivitelezését is szűkös költségvetésből kellet megoldani. A japán PARTY kreatív ügynökség feladata volt olyan ötletek betárazása, amelyek segítségével az alacsony büdzsé nem feltétlenül tükröződik vissza a végeredményen, sőt!
A szűkös keretek miatt egyetlen mozgójárdára sem futotta, illetve az iránymutató, navigációt segítő világító táblákkal és kijelzőkkel is óvatosan kellett gazdálkodni. A fekete-fehér, szürke, beton-fém minimál dizájnt ellensúlyozó színes vezérmotívumot a futópályák ihlették.
A kék sávok mindig a kapukhoz, a felszálláshoz vezetnek, míg a piros sávok az érkezésekhez, a kijárthoz vagy a csomagokhoz irányítanak. A futópálya ötlet több szempontból is megállja a helyét. Egyrészt a napjaink hatalmas repülőterein sokszor valóban fitness-értékkel bíró távokat kell lerónunk, általában mindig késésben, rohanásban, illetve nem elhanyagolandó mellékszál, hogy a 3-as terminál egyben remek gerilla marketing eszköz a 2020-as tokiói olimpia népszerűsítésére is. Made in Japan.