• Kapcsolat
  • Útibeszámolók – összes úticél
  • Úticélok
vizzitor.hu
  • Útibeszámolók
    • Európa
    • Ázsia
    • Észak-Amerika
    • Afrika
    • Útibeszámolók
  • Magazin
    • hotel, szálloda, szállás
    • étterem
    • luxus
    • repülés
    • hajó
    • útmutató – hogyan kell?
    • utazós felszerelés
    • zöld, öko, környezetbarát
    • design
    • szolgálati közlemény
    • digitális fényképezőgép
    • extrém sport
  • Utazás olcsón
    • olcsó repülőjegy
    • szállás tippek
  • Kapcsolat
vizzitor.hu
  • Útibeszámolók
    • Európa
    • Ázsia
    • Észak-Amerika
    • Afrika
    • Útibeszámolók
  • Magazin
    • hotel, szálloda, szállás
    • étterem
    • luxus
    • repülés
    • hajó
    • útmutató – hogyan kell?
    • utazós felszerelés
    • zöld, öko, környezetbarát
    • design
    • szolgálati közlemény
    • digitális fényképezőgép
    • extrém sport
  • Utazás olcsón
    • olcsó repülőjegy
    • szállás tippek
  • Kapcsolat
Málta

Málta: három város és a Máltai Sólyom (4. nap)

Ez a bejegyzés a következő sorozat része: Málta
Mutasd a folytatást, többi részt
  • Málta útibeszámoló: Valletta (1-3. nap)
  • Málta: három város és a Máltai Sólyom (4. nap)
  • St. Julian vs. Sliema vs. Valletta – Hol szálljunk meg Máltán?
  • Gozo látnivalók – Málta 5. nap
  • Mdina, Rabat, Dingli – Málta 6. nap
  • Marsaxlokk – Málta 7. utolsó nap

Valletta legszebb parkjának, legimpozánsabb kilátóhelyének, a Felső-Barakka kert minden nap délben és 16 órakor eldördülő ágyúsora a nagy kikötőre (Grand Harbour), illetve a túloldalon elterülő három kisebb benyúló félszigeten elterülő három városra (Birgu, Isla, Bormla) néz. A máltai kormány 1998-ban benyújtotta javaslatát az UNESCO-hoz, hogy a kikötők erődjeit – köztük mindhárom várost – vegyék fel a világörökségi listára Lovagi erődök Málta kikötőiben néven.

Barakka kert Valletta Málta

Mivel az útikönyvek sem szentelnek túl nagy figyelmet a három városnak, így a turisták többsége is megáll a nézésnél és ott tartózkodásuk alatt sohasem mennek át a túlpartra. Igazából mi sem feltétlenül terveztük, de amikor a Barakka-kert erkélyén állva a túloldalon életemben másodszor (először Korzikán) megpillantottam a Máltai Sólymot, úgy gondoltam, hogy már csak azért is érdemes átkompozni, hogy azt közelebbről szemügyre vegyük.

Málta - Birgu - Három Város

A modern katamarán kompok fél óránként indulnak a Nagy Kikötő túlpartjára a három városba (Three Cities). Valletta óvárosából a tengerszintre a kompkikötőbe gyalogosan két úton juthatunk le: vagy a Bridge Bar (képeslapokon felbukkanó jellegzetes piros ajtós és ablakkeretes épület a kőhíd és egy brit telefonfülke mellett) és Victoria kapu mellett elhaladva vagy a Barakka teraszról egy hídon keresztül megközelíthető és egy űrsilóra emlékeztető Barakka lifttel pillanatok alatt.

malta_0496

A katamarán komp majdnem pontosan ékezik, 5-6 perc alatt átszeli az öblöt és még 5-6 percig kicsit lassabb tempóban beúszik Birgu kikötőjébe, közben a legdurvább luxusjachtok és vitorlások mellett haladunk el. A Valletta-Birgu retúr jegy baráti 2,8 juró (kb. 1.000 Ft). Partot érve pattintunk egy Kinnie-t.

Kinnie

Málta saját szénsavas üdítője, amit nagyon kevés helyre exportálnak és a receptje a Coca-Cola-hoz hasonlóan titkos. A cucc hasonlóan addiktív. A Kinnie az italgyáros és kereskedő Simonds Farsons Cisk nevéhez fűződik, állítólag ő találta fel, ő fejlesztette az eredeti receptet. Legfontosabb alapanyaga a Chinotto, azaz az olasz mirtuszlevelű keserű törpenarancs, ami a legtöbb olasz gyomorkeserű fontos hozzávalója, a Campari is tartalmazza. Ehhez jön még hozzá egy tucat gyógynövénykivonat (pl. ánizs, ginzeng, vanilía, rebarbara, gyömbér stb.) Így cseppet sem véletlen, hogy ízében és borostyán színében leginkább az Unicum-ra vagyis inkább az Unicum Next-re hasonlít, de alkoholmentes változatban. A keserűség ellenére a legtöbb szénszavas üdítőhöz hasonlóan azért gazdagon tartalmaz cukrot, így a 1984-ben bemutatták a diet/zero változatát. Mind minden másban itt is az eredeti cukros az igazi. Mondjuk a nálunk is forgalmazott Kinley gyömbérhez vagy a Dr. Pepperhez van valami köze, de azoknál sokkal finomabb, kevésbé édes.

malta_0267

Birgu

Birguban a fő nevezetesség a Szt.Angyal erőd természetesen zárva volt. Amit sikerült nyitva találni az az az inkvizítor palotája volt, nem egy felüdítő helyszín, inkább terror háza feeling. Sokkal barátságosabb a parton található Máltai Tengerészeti Múzeum sok hajó makettel és egyéb érdekességekkel.

malta_0466

Persze érdekesek a légkondis helyiségben a múlt századi hajómakettek, de annál is izgalmasabbak a Birgu kikötőjében dokkoló és élőben is megszakérthető luxusjárgányok. A kikötő Vittoriosa utcáján végigsétálva, igazi nagyágyúkba is belefuthatunk, ahogy haladunk kifelé a kikötő külső vége felé, ahol azok a kategóriájú hajók dokkoltak be, amelyek a merülési mélység miatt nem úszhatnak beljebb a kikötőbe.

malta_0434

50 métert 150 lábat meghaladó méretű luxusjachtok alap, de gigantikus katamaránból már csak egy volt, hajóról kiparkoló Land Rover és légpárnás járgány kombóból sem volt túl sok. A kikötő legmasszívabb hajója, amit pár éve Korzikán egyszer már sikerült lencsevégre kapni, az a világ legnagyobb és legdrágább magántulajdonban lévő vitorlása volt, amit sikerült egészen a fellépőig megközelíteni és onnét szemügyre venni.

malta_0455

Maltese Falcon – Máltai Sólyom vitorlás

  • Tulajdonos: Elena Ambrosiadou, az IKOS alapítója, becsült vagyona: $300 millió (85 Mrd Ft)
  • Árcédula: $120 millió (34 milliárd Ft)
  • Hossz: 88 méter (289 láb) árbocmagasság: 58 méter, merülés: 6-11 méter
  • Max. sebesség: 19,5 csomó (36 km/h)
  • Személyzet: 18 fő

malta_0451

A legnagyobb magántulajdonban lévő vitorlás. A klasszikus fregatt stílusú hajó árbocai szuperkönnyű, de erős karbonötvözetből készültek, a kereszttartók is merevek az árbocok pedig a vitorlásoktól eltérően a tengelyük körül forgathatóak gombnyomásra. A teljes vitorlafelület 2400 m2!

maltai-solyom-01
A hajtótestben lapul azért 2 db 1800 lóerős dízelmotor is, de pusztán a vitorlák segítségével is csapathatunk. Vitorláshoz méltóan a rettenet nagy 88 méter hosszú hajótestet megfelelő szélben remekül bedöntheti a 18 fős személyzet.

Három szinten összesen 14 két fős kabin található, összesen 18 fő személyzet és 12 vendég részére.

Heti bérleti díja: 440.000 euró, azaz közel heti 140 millió Ft (napi 20 milla).

 

A máltai-sólyom elérhetetlenek tűnő álomvilága után vissza a 2,8 eurós komppal Vallettába, de Valletta és a Barakka kertek látványa a kompról pontosan annyira szép, mintha a Sólyom fedélzetéről csodálnánk. A kikötést követő pár perc múlva a Barakka lifttel fent vagyunk a teraszon és éppen elérjük a 16 órás ágyúlövést, aminek a csöve pont a Falcon-ra irányul, de éles lőszer helyett szerencsére csak a vaktöltény durranása visszahangozza be a kikötőt.

Kategória: Európa, Málta
Tagged barakka kert, Birgu, Bormla, három város, inkvizítor palotája, Isla, kikötő, kinnie, komp, málta, máltai sólyom, tengerészeti múzeum, three cities, unicum, Valletta, világ legdrágább vitorlása, világ legnagyobb vitorlása
2 hozzászólás
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Post navigation

   Málta útibeszámoló: Valletta (1-3. nap)
Jewel: 4 hektár esőerdő fogad a Changi reptéren Szingapúrban   

Ezt is ajánljuk:

La Palma látnivalók

La Palma látnivalói 1 hét alatt (Kanári-szigetek)

Tovább
Normandia látnivalói

Normandia látnivalói 10 nap alatt autóval

Tovább

Hozzászólások (2)

  • Pingback: Málta útibeszámoló: Valletta (1-3. nap) | vizzitor.hu

  • Pingback: St. Julian vs. Sliema vs. Valletta - Hol szálljunk meg Máltán? | vizzitor.hu

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vizzitor

Repülőjegy kereső

Úticélok

  • Afrika (4)
    • Marokkó (3)
    • Tanzánia (1)
  • Ausztrália és Óceánia (3)
    • Ausztrália (3)
  • Ázsia (41)
    • Egyesült Arab Emírségek (6)
    • Grúzia (1)
    • Irán (1)
    • Japán (16)
    • Kína (4)
    • Malajzia (4)
    • Nepál (1)
    • Oroszország (3)
    • Sri Lanka (4)
    • Szingapúr (1)
    • Taiwan (1)
    • Thaiföld (1)
  • Dél-Amerika (4)
    • Chile (1)
    • Ecuador (1)
    • Peru (1)
  • Észak-Amerika (12)
    • Mexikó (7)
    • USA keleti part (4)
    • USA nyugati part (1)
  • Európa (77)
    • Anglia (4)
    • Ausztria (11)
    • Azori-szigetek (3)
    • Belgium (2)
    • Finnország (1)
    • Franciaország (2)
    • Hollandia (1)
    • Horvátország (1)
    • Izland (4)
    • Lengyelország (1)
    • Magyarország (1)
    • Málta (6)
    • Németország (1)
    • Norvégia (3)
    • Olaszország (12)
    • Portugália (10)
    • Spanyolország (10)
      • Kanári-szigetek (8)
    • Svájc (4)
    • Svédország (1)
    • Szlovákia (3)
  • Magazin (103)
    • design (14)
    • digitális fényképezőgép (3)
    • egyéb (4)
    • étterem (4)
    • extrém sport (7)
    • hajó (4)
    • hotel, szálloda, szállás (30)
    • időjárás (3)
    • kirándulás (1)
    • koncepció (5)
    • luxus (39)
    • repülés (13)
    • szolgálati közlemény (6)
    • teszt, kipróbáltuk! (2)
    • utazás, hotel, szálloda (7)
    • utazós felszerelés (3)
    • útmutató – hogyan kell? (5)
    • zöld, öko, környezetbarát (8)
  • Utazás olcsón (3)
    • olcsó repülőjegy (3)
    • szállás tippek (3)

Címkefelhő

ausztria (11) hotel (39) japán (14) Kanári-szigetek (8) kilátó (7) luxus (23) málta (7) reptér (8) repülő (7) repülőtér (8) szálloda (15) szállás (13) túra (7) utazás (39)

4 földrész érintve
56 ország meglátogatva
310 000 KM repülés
62 500 fotó elkattintva

© 2015-2023 Vizzitor Media Kft. Minden jog fenntartva.
Cleantalk Pixel