A First Class vagy Business ugyanazon a gépen, ugyanarra az útra általában nem picit feláras, hanem 3-5x annyiba kerül, mint egy Economy jegy. Így nem véletlen, hogy a Dubai trip során egy percre sem nézhettünk fel az A380-as második emeltére. Azt, hogy megéri-e és kinek nehéz kiértékelni, az átlagembernek biztos nem, a légitársaságnak biztos, de azért utaznak rajta emberek, különben nem lenne. Finomabb kaját és több figyelmet kapunk, nagyobb a hely, nem kell közös karfán osztozkodni, kényelmes és a legtöbb tengerentúli járaton már teljesen vízszintes ággyá alakíthatjuk az ülést. Mondjuk egy 1000 dolláros economy jegy helyett 5000 dollárt. Ami viszont nem változik: pontosan ugyanannyi idő alatt fogunk odaérni, mint a térddel az előző ülés támlájába fúródott és a nyálcsorgatósan alvó szomszéd utas vállunkra hajtott fejével a turistaosztályon kitartó utas.
Vannak azonban akiknek a First és a Business Class kényelme sem elég, de az Abu Dhabi székhelyű Etihad Airways az igazán magas igényekre is gondolt. Legújabb A380-as gépükön egy minden eddigieknél magasabb osztályt is bevezetnek, érkezik a The Residence Class. Az első osztályú jegy árát szorozzuk még fel néggyel, vagyis nyolccal. A Residence osztályon Abu Dhabiból Londonba 20.000 dollárért (4,5 millió Ft) repülhetünk. Igen, csak oda, nem retúr.
Mit kapunk, akarom mondani mit kap a kőgazdag sejk sarj, ha Londonban kíván hosszúhétvégézni és a Residence Class kényelmét választja? Egy három helyiségből álló repülő minigarzont maximum 2 fő részére az a A380-as felső szintjén.
A nappaliban egy kétszemélyes hátradönthető támlás Poltrona Frau bőrkanapé figyel a 32”-os TV –vel szemben, ha pedig felszállás izgalmaira megszomjaznánk, akkor a kanapé mellett találjuk az igényeink szerint feltöltött minibárt. A nappali és a minigarzon egy érintőképernyőről vezérlehető. Kedvünkre kapcsolgathatjuk a hangulatvilágítást, a napellenzőket, redőnyöket az ablakokon, hátradönthetjük az üléseket vagy bekapcsolhatjuk a fotelekbe épített masszázsfunkciót.
A hálókabinban egy 208 cm hosszú franciaágy található, végében egy 27”-os TV-vel, a legújabb Panasonic eX3 szórakoztatóközponttal és természetesen adott a Wi-Fi és a sávszélesség, hogyha interneteznénk vagy videóhívást indítanánk.
A saját fürdőszoba is adott, így nem kell a folyosó végén sorbaállnunk, ha ránkjön a mehetnénk, sőt egy kiadós vacsora és alvás után le is zuhanyozhatunk a fellegek felett, így frissen, üdén landolhatunk.
Mindezek mellett a kabinhoz, minigarzonhoz saját személyzet is jár. A polgári utasszállításban elsőként egy igazi komornyik és séf. Igaz arról nem szólnak a hírek, hogy a komornyik milyen extrákat tud egy jól képzett stewardessel szemben, de annyit azért elárulnak, hogy az A380-ason alkalmazott komornyikok a londoni Savoy Butler Akadémián végeztek. Persze a dobozos kajának és műanyag villának is szevasz, a repülő rezidenciához saját séf is jár, akinek a főztje biztos nem fog csalódást okozni.
A repülés közbeni extra szolgáltatásokon felül, legalább ilyen komoly a körítés a repülés előtt és után is. Saját sofőr vesz fel a hotelben vagy szállít házhoz a célállomáson, felszállás előtt a gate előtti sorbanállás helyett egy 30 perces masszázst kell elviselnünk a reptéren lévő Six Senses Spa-ban, mielőtt beszállhatunk.
Az Etihad Airways idén decemberben indítja a szolgáltatást elsőként az Abu Dhabi – London útvonalon, így a karácsonyi shoppingra már a Residence osztályon utazva ugorhatnak át londonba a tehetős sejkcsemeték.